Even voorstellen...Arjan van Steekelenburg

Arjan van SteekelenburgWie zijn eigenlijk de docenten van de HAS die professionals uit het werkveld helpen zich verder te ontwikkelen via trainingen, cursussen en leertrajecten? Wie zijn de adviseurs bij wie je terecht kunt met een onderzoeksvraag of die de studenten begeleiden bij een bedrijfsopdracht om de juiste resultaten te behalen? In iedere HAS Beats stellen we iemand van het team aan je voor. Deze keer is dat Arjan van Steekelenburg, accountmanager bij het team Plant van HAS Hogeschool.
Tomaten zijn bijzonder voor Arjan. De tomatenkwekerij van zijn ouders in het Westland inspireerde hem om zelf ook de tuinbouwsector in te gaan. Via het LBO en MBO kwam hij als student terecht op HAS Hogeschool en studeerde daarna ook nog bedrijfskunde in Leeuwarden. Nu heeft hij een dubbele baan: hij werkt als accountmanager bij HAS Hogeschool én is chainmanager (fresh produce) bij Hazera Seeds.

Een bijzondere tomaat

Via dit groentezadenbedrijf is hij nu betrokken bij de teelt en promotie van een bijzondere tomaat: de Gusto. Deze tomaat heeft het uiterlijk van vleestomaat, maar smaakt als een kerstomaatje. De beste tomaat van Nederland, vindt Arjan. Groot én smaakvol. De Gusto is alleen verkrijgbaar bij Albert Heijn. Bij de HAS houdt hij zich nog met veel meer gewassen en onderwerpen bezig en richt zich op het binnenhalen van mooie uitdagende projecten.

Het 2+2 concept

Arjans werk is de laatste jaren wel veranderd. De laatste jaren werkt de HAS steeds meer met langdurige samenwerkingsverbanden, bijvoorbeeld binnen het 2+2 concept. Dit houdt in dat de HAS met een bedrijf een meerjarige relatie aangaat en dat ze samen naar een toekomstig doel werken. Binnen deze samenwerking voert de HAS 2 betaalde beroepsopdrachten uit met resultaatverplichting, gecombineerd met 2 of meer andere projecten: bijvoorbeeld in de vorm van stages of projecten binnen onderwijsmodules.

Continu aan een vraagstuk werken

Voor het bedrijf betekent het dat studenten bijna continu en op verschillende niveaus aan een vraagstuk werken onder begeleiding van een vaste docent/projectleider als inhoudsdeskundige. De HAS kan de acquisitie efficiënter inzetten en de geleverde kwaliteit verhogen. Daarnaast nemen studenten en docenten de opgedane kennis mee terug het onderwijs in. De acquisiteur blijft betrokken door aanwezig te zijn bij de opstartbijeenkomst en eindpresentatie.

Een goede match vinden

Arjan kan er enorm van genieten hoe studenten zichzelf tijdens de opdracht die ze uitvoeren ontwikkelen en stappen maken voor het bedrijf. Als de vonk tussen student en bedrijf overslaat, behalen ze zulke mooie resultaten. Een goede match vinden tussen docent, studenten en bedrijf staat tijdens het uitstippelen van een ontwikkeltraject altijd centraal. Arjan werkt als team met een docent samen in het contact met een bedrijf. Hij behoudt het overzicht, maakt contracten en legt een basis, de docent maakt doelen realistisch en voert de opdrachten uit. Zo ontstaat een win-winsituatie.