Duurzame koek en snoep

duurzame koek

In oktober zijn HAS Kennistransfer en Vereniging Bakkerij- en Zoetwarenindustrie (VBZ) een samenwerking aangegaan op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. 

Door middel van een zogenaamde ‘MVO Expeditie’ gaat het team van HAS KennisTransfer leden van VBZ ondersteunen in hun eigen MVO-strategie. De VBZ is de brancheorganisatie voor fabrikanten van koek, snoep, chocolade en hartige versnaperingen. Het is de missie van VBZ om voor haar leden een optimaal ondernemingsklimaat te bevorderen en daarbij speelt MVO een belangrijke rol. Voor veel bedrijven is Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen een actueel maar ook lastig onderwerp. Want welke verantwoordelijkheden draag je als bedrijf? Welke rol speel je als bedrijf in verduurzaming van de keten? Wat verwacht de maatschappij van jou als bedrijf? Hoe bepaal je dat? Hoe kom je tot een eenduidig beleid? En wat levert dat op? Met deze – en meer- vragen gaan drie lidbedrijven van VBZ in een pilot aan de slag met de MVO Expeditie. Onder leiding van de MVO-experts van HAS Kennistransfer wordt gestart met een nulmeting. 
 
In het komend half jaar volgen masterclass bijeenkomsten, incompany-trainingen en coaching rond MVO. Het resultaat van de Expeditie is een – op maat gevormde- visie en bijbehorende MVO-strategie. Na de pilotfase, waarin het hele traject wordt gefinetuned op sectorspecifieke wensen, is de verwachting dat zo’n dertig bedrijven uit de sector deze Expeditie starten.