Uniek: Training luchtwassers voor klanten Van Boxtel Volkel

professioneel-gebruik-luchtwassers

Van Boxtel Volkel heeft samen met HAS Hogeschool en in samenwerking met Agrifirm Exlan een training ontwikkeld voor ondernemers met een luchtwasser van Van Boxtel Volkel.

Beste rendement

Hoe kun je de biologische luchtwasser tegen een zo goed mogelijk rendement en de laagste jaarkosten laten draaien? Klanten die bij Van Boxtel Volkel een luchtwasser hebben aangeschaft kregen vorige week in de middag een training met aansluitend een maaltijd en gelegenheid om te netwerken. Naast de techniek en werking van de luchtwasser kwam ook de wet- en regelgeving aan bod. Een model luchtwasser hielp om de werking van de luchtwasser visueel te maken.

Erwin Hendriks van VBV: “De training verliep boven verwachting en de reacties vanuit de gebruikers zijn zeer positief. De eerste twee groepen zijn met veel meer inzicht in de werking van de luchtwasser naar huis gegaan. We zijn van plan de komende maanden nog meer klanten te trainen”.

Meer inzicht in werking

Van Boxtel Volkel onderzoekt, ontwikkelt en produceert biologische luchtwassystemen. Op dit moment krijgen de ondernemers bij aanschaf van een luchtwasser een uitgebreide instructie, maar komen er vanuit de ondernemers nog veel vragen over de werking van de luchtwasser en het optimaliseren van het proces. Wanneer de ondernemers meer inzicht hebben in de werking van de luchtwasser en het bijsturen van het proces, kunnen deze vragen gereduceerd worden. Voor de ondernemers leidt dit tot een goed functionerende installatie met een optimaal rendement, wat ook resulteert in een zo laag mogelijke spuiwater productie. Deze gedachte was voor Van Boxtel Volkel de aanleiding om samen met HAS Hogeschool te gaan praten over het organiseren van trainingen. Trainer Jan Schellekens van Agrifirm Exlan is door zijn ruime ervaring met luchtwassers de aangewezen persoon om de training te geven. Erwin Hendriks van Van Boxtel Volkel gaf uitleg over  de bediening en hoe parameters bij te stellen.

De kracht van de training zit ook in de interactie met de gebruikers. Erwin: “Wij hebben ook wat geleerd van de gebruikers. We gaan daarom in het display een aantal dingen eenvoudiger vermelden. Een win-win situatie voor zowel onze klant als voor ons”.