Smood Power Pearls: snacken zonder schuldgevoel

Gezond eten is een hele uitdaging, gezond snacken bijna onmogelijk. Uit onvrede met het aanbod gezonde voeding is Smood ontstaan, een bevlogen producent van smart food. Om ook een alternatief te bieden voor de snelle snack is een tussendoortje ontwikkeld dat zowel lekker als gezond is: Smood Power Pearls.

Pure smaken

Smood staat voor ‘voeding met een missie’. Alle producten worden op basis van verse groenten, granen en fruit gemaakt. Voor de productie is een eigen methodiek ontwikkeld: ‘Smood Cooking’. Belangrijk uitgangspunt daarbij is dat producten nooit tot meer dan 50 graden Celsius verwarmd worden, zodat de natuurlijke kwaliteiten zo goed mogelijk behouden blijven. Kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen zijn uiteraard uit den boze. Smood laat juist zien hoe pure smaken elkaar kunnen versterken.

Kruisbestuiving

Power Pearls is vanuit die gezonde basis ontwikkeld. In dit tussendoortje worden haver, groenten en fruit zodanig gecombineerd dat smaken, kleuren en voedingswaarden in balans zijn. Dit innovatieve product is in de basis door Smood ontwikkeld, waarna studenten van HAS Hogeschool, Hogeschool Inholland en het Wellant College het stokje hebben overgenomen. De studenten hebben de smaak doorontwikkeld en er een concept omheen bedacht. Een unieke vorm van samenwerking die ook de opdrachtgever goed bevallen is. Henri Michiels (co-founder Smood): ‘De studenten vulden elkaar goed aan. De projectgroep bestond uit een mooie combinatie van food design, voedseltechnologie en marketing. Kruisbestuiving dus, en dat zorgde geregeld voor sprankelende nieuwe ideeën.’

Smood Power Pearls: nieuwe fase

Niet alleen de krachtenbundeling maakte dit project bijzonder, maar ook de opdracht. De projectgroep was namelijk in het hele voortraject betrokken, van A tot Z. Concept, receptuur, product, verpakking: samen hebben de studenten aan alle ontwikkelingsfasen een bijdrage geleverd. Smood Power Pearls is nu kant-en-klaar voor de markt. Einde verhaal? Zeker niet, een nieuwe fase breekt aan.

Community

Smood heeft de studenten uitgenodigd om Smood Power Pearls zelf te gaan verkopen. Niet via de traditionele retail maar via sociale media. Dat gaat verder dan alleen productverkoop, want Smood wil uiteindelijk een levendige community rondom gezond leven creëren. De persoonlijke netwerken van de studenten kunnen dat proces een vliegende start geven. Luite Snijder (HAS Hogeschool): ‘Deze tweede fase is uniek: niet eerder waren we zo nauw betrokken bij marktintroductie. We gaan daarbij wederom samenwerken met Inholland. Van productontwikkeling tot marketingstrategie: dit project laat zien hoe studenten door middel van een bedrijfsopdracht toegevoegde waarde kunnen bieden.’
 
Benieuwd naar Smood Power Pearls? Bezoek de digitale winkel op www.futricio.eu.
Samenwerken met HAS Kennistransfer en Bedrijfsopleidingen? Neem vrijblijvend contact op met Domingo Loth, d.loth@has.nl of 088 – 890 36 33.